Ga naar de inhoud

Wat is Microsoft Dynamics 365?

Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 is een bundeling van Dynamics CRM Online voor het vergroten van klantenbinding en de ERP-oplossingen van Microsoft, te weten Dynamics AX en Dynamics NAV in één clouddienst. Er zijn verschillende varianten van Dynamics 365. Dynamics AX wordt vervangen door de Dynamics 365 for Finance and Operations en Dynamics 365 Business Central is een alternatief voor Dynamics NAV. Dynamics NAV zal de komende jaren nog worden ondersteund maar is niet meer verkrijgbaar. Alleen de 365 Business Central-editie is beschikbaar voor nieuwe gebruikers.

Business apps

Binnen Microsoft Dynamics 365 zijn er specifieke business apps beschikbaar voor Sales, Field Service, Customer Service, Project Service Automation, Marketing, Operations, Financials en Customer Insights.

Alle apps en alle data binnen de apps worden met elkaar geïntegreerd, waardoor alle belangrijke bedrijfsprocessen vanuit één plaats beheerd kunnen worden. Via een eenvoudig navigatiemenu kun je van de ene app, bijvoorbeeld Sales, naar de andere app, bijvoorbeeld Customer Service, navigeren.

Microsoft Dynamics 365 geïntegreerd met Office

Microsoft Dynamics 365 wordt geïntegreerd met Office 365. Deze integratie moet ervoor zorgen dat medewerkers veel efficiënter en productiever werken. Zo worden bijvoorbeeld op het moment dat een medewerker een email ontvangt van een klant, alle klantgegevens en klantinteracties van deze klant, die zijn opgeslagen in Microsoft Dynamics 365, direct zichtbaar gemaakt in Outlook. Dit zorgt ervoor dat een medewerker optimaal kan communiceren met de klant.

Power BI, Azure loT en Cortana Intelligence

Voor waardevolle inzichten in data, meer geavanceerde analyses en betere voorspellingen zijn Power BI, Azure loT en Cortana Intelligence beschikbaar binnen Microsoft Dynamics 365.

In Dynamics 365 zullen specifieke features worden ingebouwd, ondersteund door artificiële intelligentie en machine learning. Enkele voorbeelden hiervan zijn: relatie-inzichten, sentiment-analyse, productaanbevelingen, etc.

inzicht-in-klant-relaties

PowerApps en Power Automate

Tot slot is het ook mogelijk om met de PowerApps en met Microsoft Flow te werken.
PowerApps is eind 2015 door Microsoft gelanceerd en biedt de mogelijkheid om zelf apps te bouwen, waarbij beperkte programmeerkennis vereist is. Als je kunt werken met PowerPoint en Excel is het heel eenvoudig om een eigen app te ontwikkelen. Microsoft automate is een geavanceerde workflow-motor, die het mogelijk maakt om taken binnen Microsoft Dynamics 365 en Office 365 te automatiseren.

Whitepaper: Overstappen van Dynamics NAV naar Business Central

Wanneer stap je over? Welke vragen moet je beantwoorden om te komen tot een juiste keuze? Welke mogelijkheden biedt Business Central? Moet je dan in de cloud gaan werken? Download dan ons Whitepaper Upgraden naar Dynamics 365 Business Central. In dit Whitepaper beantwoorden wij zoveel mogelijk vragen en helpen je om te komen tot een onderbouwde keuze voor een upgrade. Een uitgebreid paper boordevol tips en overwegingen voor de CEO en CFO.

 

Advies over de juiste keuze

Heb jij na het lezen van dit artikel nog vragen of twijfels over Dynamics 365 Business Central, Wij denken graag met je mee en geven vrijblijvend advies over wat de beste oplossing is voor jouw bedrijf.

Bel ons op  +31 (0)85 0466060 voor vragen of verder advies.