Support
support@succeedit.nl
Contact Info
+31 (0) 85 0466060
info@succeedit.nl
Spacelab 20, 3824 MR Amersfoort

Partner voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

info@succeedit.nl +31 (0)85 046 6060

Digitaliseren van inkomende facturen

Thuiswerken biedt kansen om processen eenvoudig en snel te optimaliseren. Een goed voorbeeld hiervan is het digitaliseren van inkomende facturen. Facturen worden tegenwoordig bijna altijd als Pdf naar je toegestuurd. De facturen die toch nog per post binnenkomen kunnen eenvoudig worden omgezet naar een digitaal document. Daarna volgt de goedkeuring van de facturen. Geen papierstroom meer, maar een online portaal waar je de facturen kunt inzien en goedkeuren.

Digitaliseer de inkomende factuurstroom in 6 simpele stappen

  1. Ontvang en importeer facturen als Pdf in de factuurverwerkingsoplossing.
  2. Wijs ze toe aan de project- of kostenplaats, de factuur komt automatisch bij de goedkeurder.
  3. De factuur wordt goedgekeurd, afgewezen of doorgezet.
  4. Na goedkeuring wordt de factuur automatisch betaalbaar gesteld in NAV/BC.
  5. Neem deze op in de betaalrun, exporteer de betaalrun en importeer deze in de bankapplicatie.
  6. Betaal de facturen.

 

Implementeer nu een oplossing voor digitale factuurverwerking voor Dynamics NAV of Business Central. Het goedkeuren van facturen vanuit huis is eenvoudig op te zetten als je gebruikmaakt van Dynamics NAV of Business Central. Deze bewezen oplossingen zijn makkelijk en snel te implementeren en zijn gebaseerd op pay-for-use.

Besparingen

De mogelijke besparingen zijn fors. Het verwerken van één inkoopfactuur kost een bedrijf al snel € 15,- tot € 20,- per factuur. Door dit proces te digitaliseren zijn er veel minder handelingen nodig en ligt de foutkans veel lager (de factuur raakt niet kwijt, wordt niet te laat betaald, geen fouten bij invoeren in NAV/BC). De besparing hangt af van hoe het proces nu is ingericht, maar je kunt al snel uitgaan van een besparing van 20% tot 50% per factuur.

 

Kortom:
– Reductie in tijd door automatische invoer.
– Efficiënter proces door digitalisatie, altijd inzicht, goedkeuren vanuit huis.
– Betrouwbaarder proces, minder gedoe bij het volgen en opvolgen van facturen.
– Tijdige betaling, geen boetes en gebruikmaken van factuurkortingen.

Fixed price en geen verrassingen

Een voorbeeld. Een abonnement voor het verwerken van 150 facturen per maand kost € 100,- per maand. Het implementeren van de oplossing kost bij 1 administratie € 2.000,-*.

*Prijs op basis van 1 administratie en tot 250 facturen per maand. Bij andere aantallen doen wij graag een aangepast voorstel, ook tegen een fixed price.

 

Rekenvoorbeeld
Bij 150 facturen kun je € 7,50 per factuur besparen, ofwel € 1.125,- per maand.

De kosten voor 2 maanden zijn:.

 

Implementatie (eenmalig)
   € 2.000,-
Abonnementskosten per maand 2 x € 100,-
€ 200,-
————-  +
Totaal
€ 2.200,-

Het is dus mogelijk om deze investering binnen 2 maanden terug te verdienen!